Tarvitsin taannoin uusia kosmetiikkatuotteita ja päätin
käydä ostamassa niitä tutusta liikkeestä. Kyseisessä liikkeessä oli vielä ale
käynnissä, niin ajattelin, että onpas kiva ostaa tuotteet pikkuisen
halvemmalla. Kaikki ei kuitenkaan mennyt niin kuin olin kuvitellut.
Astelin
iloisesti liikkeeseen (en viitsi mainita liikkeen nimeä). Vastaani tuli myyjä,
joka kysyi voisiko hän olla avuksi. Kerroin mitä olin etsimässä. Kerroin
haluavani kyseisen tuotteen Diorilta. Sen sijaan, että myyjä olisi alkanut
esitellä minulle Diorin kyseisiä tuotteita, hän veikin minut ns.
markettikosmetiikan puolelle ja alkoi esitellä sieltä aivan erilaisia tuotteita
kuin mitä olin pyytänyt. Totesin myyjälle, että en halua tällaisia vaan
haluaisin tuotteen Dior-merkiltä. Myyjä sanoi vain ohimennen, että ei sellaista
ole ja vei minut seuraavien markettikosmetiikkamerkkien luo. Totesin myyjälle
useaan otteeseen ei, en ole etsimässä tuotteita, joita hän esitteli enkä halua
ostaa hänen esittelemiensä merkkien tuotteita. Lopulta poistuin paikalta.
Diorshow on set brow, sävy 03 |
Lähtiessäni
kyseisestä liikkeestä tunsin itseni kiukkuiseksi ja pettyneeksi. Mietin, että
oliko tämä eräänlainen ”pretty woman”-hetki eli ajatteliko myyjä, ettei minulla
ole varaa Dioriin eikä siksi halunnut esitellä kyseisiä tuotteita minulle.
Toinen ajatus, joka kävi mielessäni, oli myös, että eikö kyseisen myyjän
mielestä kasvoni ansaitse muuta kuin markettituotteita? Totesin itselleni, että
aivan sama mitä kyseinen myyjä ajatteli se ei minua liikuta. Päätin myös, että
menen ostamaan tarvitsemani tuotteet sitten toisesta liikkeestä.
Lip glow color reviver balm, sävy 012 |
Menin
seuraavana päivänä käymään Turun Stockmannilla. Kerroin siellä myyjälle samalla
tavalla kuin toisessakin liikkeessä, että mitä haluan ostaa. Kyseinen myyjä oli
heti alusta alkaen todella ystävällinen ja kertoi tuotteista kaiken mitä
halusin tietää. Myyjä auttoi minua valitsemaan oikeat sävyt haluamistani
tuotteista sekä antoi minulle monia näytteitä sekä meikkipussin kaupan päälle.
Liityin samalla myös Dior-klubiin. Sockmanilla asioidessani koin, että sain
ensiluokkaista ja osaavaa palvelua. Ei siis tarvitse jatkossa kahta kertaa miettiä
mistä liikkeestä käyn ostamassa kosmetiikkani.
Toivottavasti
sinulla ihana lukijani on vain hyviä asiakaskokemuksia kosmetiikkaostoksista.
Onpas ollut omalaatuista toimintaa ensimmäisessä liikkeessä. Olikohan myyjä esittelemiensä merkkien edustaja, joka yritti myydä sinulle juuri "oman" brändinsä tuotetta? Joka tapauksessa, jos liike myy Dioria ja myyjä sanoo Diorin hyllyä katsomatta "ei ole tarjolla", tekee myyjä myös tappiota liikkeen Dior-edustukselle.
VastaaPoista